zondag 5 januari 2014


Een beetje onwennig kijk ik nog naar de kalender maar er is geen ontkennen meer aan, 2013 is echt voorbij... het nieuwe jaar is begonnen!

Het belooft een bijzonder jaar te worden. Met vier nieuwe (oppas) kinderen zal de komende periode volledig in het teken staan van wennen, vertrouwd raken, veilig en thuis voelen.  Al zal er met drie baby's en twee peuters  wel eens een hectisch moment tussen zitten, we doen het rustig aan.

2014 is ook het jaar van de groene kinderopvang, een initiatief van Stichting Groen Cement en het vakblad Kinderopvang.  Het doel, op een eenvoudige wijze zoveel mogelijk kinderen te verbinden met de natuur. Een initiatief met een soortgelijk doel is de stimuleringsprijs de Groene Giraf. Initiatieven die ik enorm toejuich, beide richten zich echter op het kinderdagverblijf en/of de buitenschoolse opvang. Een groen keurmerk ligt voor de gastouderopvang (nog) niet binnen de mogelijkheden.  Een stappenplan naar een meer duurzame en groene opvang zal ik zelf dus moeten schrijven, zie hier de uitdaging voor 2014! 

De nieuwe aanwinst is zeker een stap in de goede richting. Lange wandelingen door het prachtige Earnewâld met alle kinderen veilig aan boord. Dat lijkt me een prima start voor 2014.

 


Ik winskje elkenien in hiel lokkich, leafdefol, grien en duorsum


Geen opmerkingen:

Een reactie posten